Tegnapi napon, megint felfedeztem némi újdonságot a közlekedésben. Peseróval mentünk Viverosig. Tényleg azt még nem is írtam, hogy a foútvonalakat kivéve út tele van fekvorendorrel, kb 50 100 m-ként. De ez sokkal elnyújottabb, mint a miénk.Azért itt is majdnem nullára le kell lassítani. éppen ezért van, hogy a kocsik egy egy bukkanó között padlógázzal közlekednek, aztán lassítás, majd megint gáz. Akkor a vicces a dolog, mikor a hegyen felfelé egy peserót eloz az ember, jön a bukkanó, lassítás, vissza egyesbe, majd padlógáz, mert szembol már jönne, és itt igazán csak a dudaféket ismerik. :) Léteznek un. metrobuszok. A lényegük az, hogy olyan a megállójuk, mint egy peron. A buszok ajtajai is peron magasságúak, tehát, olyam, mint egy metró kerekeken. Ez a fajta busz, csak az Insurgentesen, az északról délre tartó 2x4 sávos úton, közlekedik. Mikor a Zócaloba mentünk akkor a 3-as metróra kellett szállnunk. Nem, ez nem újpest és Kobánya között közlekedik, hanem Universidad, és Indigos Verdes között. Szóval, mentünk egy pár megállót. Vicces volt, mert néha felszállt egy-egy árus. Mindegyikük CD-t árult, de nem akárhogyan. Discman és egy hangszóró.Megmutatta, hogy mi a kínálat. 10 pesoért boven megéri. Aztán elkezdtek surusödni az emberek. Olyan tömeg volt, hogy majdnem odapasszíroztak minket a másik metróajtóhoz, úgy kellett tartanom magam, hogy nem nyomják össze Virginiát és Sandrát. A kiszállas igen érdekes. Ugyan ki van írva, hogy engedjék leszállni elobb az utasokat, de itt nem így muködik. Szabályosan küzdeni kell azért, hogy leszálljon az ember, mert közben jönnek szembe. Egy szabály van, hogy középen szállj le és a szélén fel. Csak, ha ez épp nem jön be, akkor jó, ha van esernyod! :) Ha az sem segít akkor megbeszéltük, hogy a következo állomáson találkozunk. Ami még érdeses, hogy a metróknak gumi kerekuk is van. Ugyanúgy síenen mennek, de van még egy külso borítás is. Itt már el lehetne sütni azt a poént, hogy azért késel valahonna, mert kidurrant a metró kereke! :) |